The Alien - Link Select

Rabu, 14 Mei 2014

TRINITY???

Wahai umat Kristian apa itu TRINITY?
Sebelum kita melangkah lebih jauh. Mari kita lihat sejarah dan siapa yang memulakan TRINITY. 
Formula TRINITY ini direka oleh ANTHANASIUS, seorang pegawai gereja Mesir dari Iskandariah, telah diterima oleh MAJLIS NICAEA pada 325 Masihi, iaitu lebih dari TIGA ABAD selepas NABI ISA A.S meninggalkan dunia ini.  Tidak juga diragukan  bahawa kepercayaan ROMAWI telah merebak dalam Doktrin ini, Hari Ahad 25 Disember yang merupakan hari lahir tuhan matahari mereka, MITHRA.  Namun diperkenalkan sebagai hari lahir Nabi Isa a.s.
Umat Kristian sering menggunakan ayat John 5 : 7 dan 8 sebagai ayat yang kukuh menyokong doktrin ini.  Lihat...
1 John 5:7
King James Version (KJV)
For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.


1 John 5:8

King James Version (KJV)
And there are three that bear witness in earth, the Spirit, and the water, and the blood: and these three agree in one.
TETAPI ayat itu kini...
“... the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.” Telah dihapuskan dari REVISED STANDARD VERSION di tahun 1952 dan 1971 dan dalam banyak kitab-kitab Injil alin.  1 John 5 : 7 dan 8 yang terdapat dalam THE NEW AMERICAN STANDARD BIBLE dibaca seperti berikut :
1 John 5:7
New American Standard Bible (NASB)
For there are three that testify:
Kita faham jika anda tidak tahu bahawa bahagian yang penting ini telah disishkan, tetapi amat menghairankan mengapa para paderi dan penyebar Kristian tidak menyedarinya?
Fahaman TRINITY tiada kaitan dengan kitab Injil.  Malah perkataan TRINITY itu sendiri TIDAK WUJUD dalam kitab Injil dan kamus-kamus Injil, TIDAK pernah diajar oleh NABI ISA A.S dan Tidak pernah disebut pun oleh baginda Isa A.S.  Dan TIDAK terdapat sebarang alasan atau bukti dalam kitab Injil yang boleh dijadikan sebab untuk menerima fahaman TRINITY.

MESKIPUN umat Kristian masih mendakwa TRINITY itu wujud menggunakan ayat dalam Matthew 28:19

King James Version (KJV)
19 Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost:
Ini adalah MUSTAHIL!

Jika anda katakan ada tiga orang sedang duduk  atau makan bersama, adakah ia bermakna, mereka telah membentuk seorang manusia?  TIDAK!
Kita tahu siapa yang mereka-reka fahaman Trinity ini.  Oleh kerana KRISTIAN telah jauh menyimpang dari ajaran Nabi Isa a.s yang asal, lalu ALLAH mengutus nabi-Nya yang terakhir iaitu NABI MUHAMMAD S.A.W.  Pada hal ALLAH Maha Mengetahui.  Nbai Muhammad S.A.W telah diberi tanggung jawab untuk memulihkan  kembali ajaran yang menyimpang itu.  Kalendar ROMAWI yang diperkenalkan sebagai era-Kristian, Daging BABI dihalakan dan berKHATAN dihapuskan oleh PAUL.
Galatians 5:2
King James Version (KJV)
Behold, I Paul say unto you, that if ye be circumcised, Christ shall profit you nothing.
KITAB SUCI AL-QUR’AN menyebut....
ALLAH S.W.T berfirman :
“Demi sesungguhnya telah kafirlah orang-orang yang berkata: "Bahawasanya Allah ialah salah satu dari tiga tuhan". Padahal tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Tuhan yang Maha Esa. Dan jika mereka tidak berhenti dari apa yang mereka katakan itu, sudah tentu orang-orang yang kafir dari antara mereka akan dikenakan azab seksa yang tidak terperi sakitnya.”
(Q.S. Al-Maidah 5 : 73 )

Umat Kristian tetap bertegas untuk mengatakan fahaman ini ada alsan yang kukuh.   Lihat..

John 14:11

King James Version (KJV)
11 Believe me that I am in the Father, and the Father in me: or else believe me for the very works' sake.

Anda , umat Kristian tetap berdegil utnuk mengatakan demikian.  Tetapi kalau kita lihat  di...

 

John 17:21

King James Version (KJV)
21 That they all may be one; as thou, Father, art in me, and I in thee, that they also may be one in us: that the world may believe that thou hast sent me.
Dari ayat itu akhirnya kita tahu... TRINITY bukan sahaja 3 dalam 1...  tetapi lebih ramai dalam satu. Isa, Tuhan dan para murid menjadi satu.  Jadi kalau kita semak balik.  Tuhan, Isa, Roh Kudus dan 12 para muridnya itu.  Pastinya akan menjadi 15 membentu satu unit TUHAN... 

Kita lihat pula di John 14:8-9

King James Version (KJV)
Philip saith unto him, Lord, show us the Father, and it sufficeth us.
Jesus saith unto him, Have I been so long time with you, and yet hast thou not known me, Philip? he that hath seen me hath seen the Father; and how sayest thou then, Show us the Father?
 Jadi akhirnya Nabi Isa bertanya Philip bagaimana menunjukkan kewujudan TUHAN kepada para murid, yang mana perkara itu adalah tidak mungkin.  Kes ini juga pernah berlaku kepada Nabi Ibrahim dan Nabi Musa yang ingin melihat wajah Tuhan.  Tetapi mereka berdua tidak dapat melihat wajah Tuhan seperti yang mereka berdua inginkan.  Sepatutnya anda beriman dengan kewujudan Tuhan dengan MEMIKIRKAN ciptaan ALLAH.
Matahari, bulan, bintang, manusia, malaikat dan semua makhluk dan bahkan Nabi isa a.s sendiri yang diciptakan oleh ALLAH.

Dia berkata dalam...

John 4:24

King James Version (KJV)
24 God is a Spirit...
John 5:37
King James Version (KJV)
37 And the Father himself, which hath sent me, hath borne witness of me. Ye have neither heard his voice at any time, nor seen his shape.
Oleh itu TIDAK mungkin kita dapat melihat ROH.. Apa yang mereka namapka ialah Nabi Isa a.s dan bukannya Tuhan.  Paul juga berkata dalam
1 Timothy 6 : 16 “... whom no man hath seen, nor can see:... ”
Oleh itu, apa yang anda lihat ialah BUKAN TUHAN! 
Kitab Suci AL-Qur’an menyebut...
ALLAH S.W.T
berfirman :
“Ia tidak dapat dilihat dan diliputi oleh penglihatan mata, sedang Ia dapat melihat (dan mengetahui hakikat) segala penglihatan (mata), dan Dia lah Yang Maha Halus (melayan hamba-hambaNya dengan belas kasihan), lagi Maha Mendalam pengetahuanNya.”
(QS Al –An’am 6 : 103 )

ROH SUCI BUKANLAH TUHAN!

Lihat Matthew 1:18

King James Version (KJV)
18 Now the birth of Jesus Christ was on this wise: When as his mother Mary was espoused to Joseph, before they came together, she was found with child of the Holy Ghost.

Bandingkan dengan Luke 1:26-27

King James Version (KJV)
26 And in the sixth month the angel Gabriel was sent from God unto a city of Galilee, named Nazareth,
27 To a virgin espoused to a man whose name was Joseph, of the house of David; and the virgin's name was Mary.
Jadi dalam keajaiban kelahiran Nabi isa a.s itu, Matthew menyebut ROH SUCI, manakala LUKE menyebut MALAIKAT JIBRIL. 
APAKAH ROH SUCI ITU ?
Dari kedua ayat itu sahaja. Akhirnya kita tahu siapa ROH SUCI. Tidak lain dan Tidak bukan... ROH SUCI itu adalah MALAIKAT JIBRIL!
Jadi, TUHAN  ialah TUHAN itu sendiri, ROH SUCI ATAU ROH KUDUS adalah MALAIKAT JIBRIL....
DANA BAGAIMANA DENGAN Nabi Isa?
Nabi Isa pula ialah... seorang MANUSIA (MAN) yang bergelar NABI atau UTUSAN! Lihat ...
1 Timothy 2:5
King James Version (KJV)

For there is one God, and one mediator between God and men, the man Christ Jesus;

Tiada ulasan: