The Alien - Link Select

Ahad, 19 April 2015

Q.S. IBRAHIM 14 : 46-48 ???


ALLAH S.W.T
Berfirman :
Dan sesungguhnya mereka telah menjalankan rancangan jahat mereka (untuk menentang Islam), sedang di sisi Allah ada balasan bagi rancangan jahat mereka, walau rancangan jahat mereka itu, dapat melenyapkan gunung-ganang sekalipun.

Oleh itu, janganlah engkau menyangka Allah memungkiri janjiNya kepada Rasul-rasulNya; sesungguhnya Allah Maha Kuasa, lagi Sedia Membalas (orang-orang yang menderhaka kepadaNya).

 (Ingatlah) masa hari bumi ini diganti dengan yang lain, demikian juga langit; dan manusia semuanya keluar berhimpun mengadap Allah, Yang Maha Esa, lagi Maha Kuasa.
[ Q.S. IBRAHIM 14 : 46-48]


RASULULLAH NABI MUHAMMAD S.A.W
Bersabda :
Dua kalimat yang ringan untuk diucapkan, tetapi berat dalam timbangan dan disukai oleh Allah Yang Maha Pengasih, yaitu:Subhanallah wabihamdi , subhanallahil adzim : “Maha Suci Allah dengan segala pujian-Nya dan Maha Suci Allah Tuhan Yang Maha Agung.”
Daripada Abu Hurairah R.A
 [ H.R.S : Imam Muslim Ra. A. ]


“Dalam agama apa pun, setiap pemeluknya sebenarnya menyembah zat Yang Maha Kuasa, hanya saja masing-masing menyembah dengan menyebut nama yang berbeda dan menjalankan ajaran dengan cara yang belum tentu sama. Oleh karena itu, masing-masing pemeluk agama tidak perlu saling berdebat untuk mendapat pengakuan bahawa agama yang dianutnya adalah yang paling benar.”
WALI SENGA SYEKH SITI JENAR


@ SYED HASAN ALI AL-HUSSAINI @ SYEIKH LEMAH ABANG

Tiada ulasan: