The Alien - Link Select

Ahad, 4 Mei 2014

ALLAH S.W.T BERFIRMAN ???

ALLAH SWT
Berfirman :
Dan tidak ada gunanya nasihatku kepada kamu, jika aku hendak menasihati kamu, kalau Allah hendak menyesatkan kamu (kerana kamu tetap berdegil); Dia lah Tuhan kamu dan kepadaNya kamu akan kembali".
( Q.S Hud 11 : 34 )

 (Mereka terus berdegil), bahkan mereka menuduh dengan mengatakan Nabi Nuh sengaja mengada-adakan secara dusta: bahawa Tuhan mengurniakan pangkat Nabi kepadanya. Nabi Nuh diperintahkan menjawab dengan berkata: "Kalau aku yang mereka-reka wahyu itu maka akulah yang akan menanggung dosa perbuatanku itu, dan sebenarnya aku bersih dari dosa kesalahan kamu menuduhku".
( Q.S Hud 11 : 35 )

Dan (setelah itu) diwahyukan kepada Nabi Nuh: "Bahawa sesungguhnya tidak akan beriman lagi dari kaummu melainkan orang-orang yang telah sedia beriman. Oleh itu, janganlah engkau berdukacita tentang apa yang mereka sentiasa lakukan.
( Q.S Hud 11 : 36 )


RASULULLAH NABI MUHAMMAD S.A.W
Bersabda :
“Kamu semua akan mengikut jejak langkah umat-umat sebelum kamu sejengkal demi sejengkal sehasta demi sehasta sehingga kalau mereka masuk ke lubang biawak sekali kamu tetap akan mengikut mereka. Kami bertanya adakah mereka itu Yahudi dan Nasrani?
 Sabda Nabi S.A.W: Siapa lagi kalau bukan mereka?”

Daripada Abu Said al-Khudri R.H
(H.R.S : Imam Muslim – Sahih Muslim no: 2669 )


“Ini adalah pesan dari Rasulullah Nabi Muhammad bin Abdullah ( S.A.W )
yang berfungsi sebagai perjanjian dengan mereka yang memeluk agama Kristen, di sini dan di mana pun mereka berada, kami bersama mereka. Bahwasanya aku, para pembantuku, dan para pengikutku sungguh membela mereka, karena orang Kristen juga rakyatku; dan demi Allah, aku akan menentang apa pun yang tidak menyenangkan mereka. Tidak boleh ada paksaan atas mereka. Tidak boleh ada hakim Kristen yang dicopot dari jabatannya demikian juga pendeta dari biaranya. Tak boleh ada seorang pun yang menghancurkan rumah ibadah mereka, merusaknya, atau memindahkan apa pun darinya ke rumah kaum Muslim. Bila ada yang melakukan hal-hal tersebut, maka ia melanggar perintah Allah dan Rasul-Nya. Bahwasanya mereka sesungguhnya adalah sekutuku dan mereka aku jamin untuk tidak mengalami yang tidak mereka sukai. Tidak boleh ada yang memaksa mereka pergi atau mewajibkan mereka berperang. Muslimlah yang harus berperang untuk mereka. Bila seorang perempuan Kristen menikahi lelaki Muslim, pernikahan itu harus dilakukan atas persetujuannya. Ia tak boleh dilarang untuk mengunjungi gereja untuk berdoa. Gereja mereka harus dihormati. Mereka tidak boleh dilarang untuk memperbaiki gereja mereka dan tidak boleh pula ditolak haknya atas perjanjian ini. Tak boleh ada umat Muslim yang melanggar perjanjian ini hingga hari penghabisan (kiamat).”

( KISAH SEJARAH ISLAM : Pada tahun 628 M, utusan dari Biara St. Catherine mengunjungi Nabi Muhammad S.A.W untuk meminta perlindungan.)


"Wahai umat Islam,kamu adalah nabi tanpa wahyu. Maka sampaikanlah apa yang diwahyukan ALLAH kepada Nabi Muhammad S.A.W walaupun satu ayat. Janganlah kamu bimbang dan takut, Allah pasti memelihara dan membantu kamu seperti mana Allah membantu dan memelihara Rasulullah Nabi Muhammad SAW. Sekiranya kamu enggan, maka kamu tidak menyampaikan amanah dan perintah Allah dan RasulNya itu. Maka kamu pasti rugi selamanya."

IMAM MUHAMMAD JIBRIL AL-KHAIR B.A

Tiada ulasan: