The Alien - Link Select

Ahad, 31 Mei 2015

Q.S. AL-HIJR 15 : 37-39 ???

ALLAH S.W.T
Berfirman :
Allah berfirman: "Dengan permohonanmu itu, maka sesungguhnya engkau dari golongan yang diberi tempoh.  "Hingga ke hari - masa yang termaklum".  Iblis berkata: " Wahai Tuhanku! Kerana Engkau telah menjadikan daku sesat, (maka) demi sesungguhnya aku akan memperelokkan segala jenis maksiat kepada Adam dan zuriatnya di dunia ini, dan aku akan menyesatkan mereka semuanya,
  [ Q.S. AL-HIJR 15 : 37-39 ]


RASULULLAH NABI MUHAMMAD S.A.W
Bersabda :
"Apabila anak Adam membaca Surah Assajadah,lalu ia sujud,nescaya menyingkirlah syaitan sambil menangis dengan meratap: "Ah...Celakalah aku. Anak Adam disuruh sujud lalu ia sujud maka ia mendapat Syurga,tetapi aku disuruh sujud maka membangkang,maka aku mendapat Neraka".”
[ H.R.S : Imam Muslim, Ahmad, Ibnu Majah Ra. A. ]

"Itulah orang lelaki yang dikencingi oleh syaitan pada kedua telinganya"
Daripada Ibnu Mas’ud R.A
[ H.R.S : Imam Bukhari dan Imam Muslim Ra. A. ]

"Apabila menguap salah seorang kamu dalam solat,maka hendaklah ia tutup mulutnya sedapat mungkin dan jangan ia mengucap "Ahhh...",kerana sesungguhnya yang demikian itu dari Syaitan dan ia tertawa kerananya.”

[ H.R.S : Imam Bukhari Ra. A. ]

Tiada ulasan: