The Alien - Link Select

Selasa, 17 Mac 2015

ALLAH & RASULULLAH MUHAMMAD S.A.W .... NABI ISA A.S ???


ALLAH S.W.T
Berfirman :
“Dia mengeluarkan buahnya pada tiap-tiap masa dengan izin Tuhannya. Dan Allah mengemukakan perbandingan-perbandingan itu untuk manusia, supaya mereka beringat (mendapat pelajaran). Dan bandingan Kalimah yang jahat dan buruk samalah seperti sebatang pohon yang tidak berguna yang mudah tercabut akar-akarnya dari muka bumi; tidak ada tapak baginya untuk tetap hidup. Allah menetapkan (pendirian) orang-orang yang beriman dengan kalimah yang tetap teguh dalam kehidupan dunia dan akhirat; dan Allah menyesatkan orang-orang yang berlaku zalim (kepada diri mereka sendiri); dan Allah berkuasa melakukan apa yang dikehendakiNya.”
[ Q.S. IBRAHIM 14 : 25-27]




RASULULLAH NABI MUHAMMAD S.A.W
Bersabda :
“Orang yg redha Allah sebagai Rabb, Islam sebagai agama dan Muhammad sebagai rasul, nescaya akan merasakan kelazatan iman.”
[ H.R.S : Imam Muslim Ra. A. ]

"Sebaik-baik Ucapan adalah Kitab Allah Azza Wa Jalla dan sebaik-baik petunjuk adalah petunjuk Nabi Muhammad Sallahu Alaihi Wa Sallam."
[ H.R.S : Imam Muslim Ra. A. ]

"Tiada seorang beriman hingga aku (Muhammad SAW) lebih dicintai dari ayahnya, anaknya, dan seluruh manusia."
[ H.R.S : Imam Bukhari Ra. A. ]

"Cintai apa yang dicintai Allah dan rasul-Nya, dan bencilah apa yang dibenci oleh Allah dan rasul-Nya."
[ H.R.S : Imam Ahmad Ra. A. ]

"Barangsiapa berdusta atas namaku dengan sengaja, maka tempatnya dalam neraka."
[ H.R.S : Imam Bukhari & Imam Muslim Ra. A. ]




RASULULLAH NABI ISA AL-MASIH A.S
BERSABDA :
"Sesungguhnya aku ini hamba ALLAH, Dia memberiku kitab suci (Injil) dan Dia menjadikan aku seorang nabi, dan Dia menjadikan aku seorang yang diberkati di mana saja aku berada, dan Dia memerintahkan kepadaku (mendirikan) solat dan (menunaikan) zakat selama aku hidup; serta berbakti kepada ibu-ku, dan Dia tidak menjadikan aku seorang yang sombong lagi celaka. Dan kesejahteraan itu semoga dilimpahkan kepada-ku, pada hari aku dilahirkan, pada hari aku meninggal dan juga pada hari aku dibangkitkan hidup kembali."
[ Q. S. MARYAM 19 : 30-33 ]

Tiada ulasan: