The Alien - Link Select

Isnin, 16 September 2013

SANTAPAN ROHANI???

ALLAH S.W.T
Berfirman :

Maka orang-orang yang zalim di antara mereka itu mengganti (perkataan itu) dengan perkataan yang tidak dikatakan kepada mereka, maka Kami timpakan kepada mereka azab dari langit disebabkan kezaliman mereka. (QS. 7:162)
Dan tanyakanlah kepada Bani Israil tentang negeri  yang terletak di dekat laut ketika mereka melanggar aturan pada hari Sabtu, di waktu datang kepada mereka ikan-ikan (yang berada di sekitar) mereka terapung-apung di permukaan air, dan di hari-hari bukan Sabtu, ikan-ikan itu tidak datang kepada mereka. Demikianlah Kami mencoba mereka disebabkan mereka berlaku fasik. (QS. 7:163)
Dan (ingatlah) ketika suatu umat di antara mereka berkata: "Mengapa kamu menasihati kaum yang Allah akan membinasakan mereka atau mengazab dengan azab yang amat keras?" Agar kami mempunyai alasan (pelepas tanggung jawab) kepada Rabbmu, dan supaya mereka bertaqwa". (QS. 7:164)


RASULULLAH NABI MUHAMMAD S.A.W
bersabda :

“Sesiapa yang berjalan untuk solat fardhu maka pahalanya
seperti orang yang mengerjakan haji dan jika ia berjalan untuk solat sunat maka pahalanya seperti orang yg mengerjakan umrah sunat.”
( H.R. S : At- Tabrani )


“Kasihilah seluruh Makhluk ALLAH, sama ada yang Islam ataupun yang Kafir kepada-Nya.  Tidakkah kamu malu kepada ALLAH yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang kepada seluruh Makhluk-Nya?”


Imam Muhammad Jibril Al-Khair. B.A

Tiada ulasan: