The Alien - Link Select

Khamis, 13 Januari 2011

HUJAN?



pagi lagi aku bangun dan solat subuh kemudian hantar isteri ke stesen komuter. Lepas tu aku sambung semula wirid dan sesudah itu aku minum pagi dengan Jus Suluken. Roti Ban kacang Merah jadi santapan... heheheh... lepas tu aku bersiap untuk ke tempat kerja. Sebaik sahaja aku keluar ke jalan utama Kg Padang Jawa. kelihatan mendung di kejauhan. Aku bimbang juga hujan akan turun sebelum aku sampai ke tempat kerja... dalam hati aku berdoa semoga hujan tidak truun dulu sebelum aku tiba di tempat kerja... di trafik light pertama(Puspakom) aku terserempak dengan Ayub yang menaiki motor honda lama warna merah. sapa-sapa lebih kurang aku ememcut bila lampu hijau menyala. Alhamdulillah aku selmat tiba di tempat keje sebaik sabaik sahaja titisan pertama turun. tetapi hujan tidak lama, hanya membasahi jalan raya sahaja. Maxcam biasala, tiba dimeja kerja aku on PC dan baca tafsir Qur'an... lepas tu, cek email dan buat sikit keje hakiki sebelum serving buku kat tingkat 3.... lepas serving buku, aku ke surau... sunat Dhuha dulu apa-apa hal... lepas tu bergegas pula ke kantin beli kuih untuk alas perut jam 10 nanti... selain itu ada akhbar free kat HEP, aku amik satu macam biasa... dan kembali ke opis beberapa minit kemudian. start kerja....

Tiada ulasan: