TIADA TUHAN SELAIN ALLAH, YANG MAHA ESA DAN TIADA SEKUTU BAGI-NYA,
MUHAMMAD ITU RASULULLAH DAN PENUTUP NABI-NABI
"WAHAI PEMELIHARAKU, AKU BERLINDUNG PADA ENGKAU DARIPADA CADANGAN-CADANGAN JAHAT SYAITAN-SYAITAN, DAN AKU BERLINDUNG PADA ENGKAU, WAHAI PEMELIHARAKU, DARIPADA MEREKA HADIR PADAKU." (23:97-98) “WAHAI PEMELIHARAKU, JIKA ENGKAU LIHATKAN KEPADAKU APA YANG MEREKA DIJANJIKAN, WAHAI PEMELIHARAKU, JANGANLAH ENGKAU LETAK AKU DI KALANGAN KAUM YANG ZALIM." (23:93-94) ..DAN ENGKAU SELAMATKANLAH AKU DARIPADA KAUM YANG ZALIM.” (66:11) "AKU BERLINDUNG PADA PEMELIHARA YANG MEMBELAHKAN (PADA WAKTU DINIHARI), DARIPADA KEJAHATAN APA YANG DIA CIPTA, DARIPADA KEJAHATAN KEGELAPAN APABILA IA GELAP, DARIPADA KEJAHATAN ORANG (PEREMPUAN) YANG MENIUP PADA IKATAN, DARIPADA KEJAHATAN PENDENGKI APABILA DIA DENGKI." (113:1-5) "AKU BERLINDUNG PADA PEMELIHARA MANUSIA, RAJA MANUSIA, TUHAN MANUSIA, DARIPADA KEJAHATAN PEMBISIK YANG MENYELINAP, YANG MEMBISIKKAN DI DALAM DADA MANUSIA, DARIPADA JIN DAN MANUSIA." (114:1-5)
The Alien - Link Select

Rabu, 26 Januari 2011

SAKIT TENDON???


Tendonitis adalah suatu kondisi dimana tubuh Anda mulai keberatan dengan rutin. Itu adalah ketika Anda melakukan sesuatu berulang-ulang atau sehari-hari, reaksi alami tubuh manusia adalah untuk menyesuaikan diri dengan rutin dan juga bisa digunakan untuk itu.
Kadang-kadang, tubuh mulai menolak fungsi seperti ketika Anda mencoba untuk melakukan sesuatu dengan cara yang sama Anda mendapatkan rasa sakit parah dan ini disebut tendonitis dimana tendon dalam tubuh Anda bengkak dan meradang. Hal ini juga disebut sebagai radang kandung lendir dalam istilah medis.
Tendonitis kondisi sangat menyakitkan. Tendon sebenarnya benang fibrosa yang berjalan sepanjang otot dalam tubuh. Dalam hal tendon terluka atau meregang, maka akan meradang dan mulai sakit. Cara terbaik yang disarankan oleh dokter untuk menghindari tendonitis adalah untuk tetap fit dengan berolahraga secara teratur. Ini adalah pilihan pertama yang menyembuhkan banyak dokter akan menyarankan untuk orang yang menderita dari tendonitis. Ada beberapa ramuan Cina dan obat-obatan yang membantu penyembuhan tendonitis dan obat-obat Cina benar-benar membantu untuk menyembuhkan tendon Anda. ramuan Cina seperti kulit pohon willow dan bromelain memiliki beberapa efek positif dan membantu meringankan rasa sakit pada otot tendon dengan santai. Mereka bisa menjadi pembunuh rasa sakit yang efektif.
Ketika seseorang menderita tendonitis bentuknya sangat sulit untuk latihan dan kembali ke bentuk pada titik waktu. Cara terbaik untuk pergi tentang itu adalah untuk mendapatkan bantuan dari rasa sakit dan kemudian mulai latihan. ramuan Cina dan obat-obatan tidak membantu meredakan nyeri tanpa efek samping. Namun, dokter yang tepat harus berkonsultasi untuk memperoleh obat-obatan dan harus diambil sesuai dengan dosis yang ditentukan.


Produk ini menggunakan bahan utama Eurycoma Longifolia (Tongkat Ali) yang bersaiz besar. Produk ini sesuai diamalkan oleh semua peringkat golongan dan jantina. Radix dapat merangsang proses biosintesis terhadap hormon endrogen khusus untuk lelaki dan estrogen khusus untuk perempuan. Radix yang mengandungi pelbagai herba ini amat baik untuk lelaki yang menghadapi masalah lemah tenaga batin (aphrodisiac). Dalam satu kajian menunjukkan kepekatan sperma lelaki akan bertambah khusus bagi lelaki yang menghadapi masalah sperma cair.

Flavanoid yang terdapat dalam Radix berfungsi sebagai anti oksida, anti virus, anti peradangan dan anti keracunan. Radix tergolong dalam herba diuretik yang membantu memperbanyakkan pengeluaran urine dan memperbaiki ginjal. Radix juga bertindak untuk mempengaruhi metabolisma kalogen bagi memperbaiki tendon, ligamen, rawan, dan sendi yang rosak akibat penyakit gout, arthritis dan rhuematik. Radix bersama Minyak but-But amat sesuai untuk mereka yang menghadapi permasalahan ikatan silang kalogen pada sendi. Mereka yang menghadapi patah tulang atau terseliuh dapat mengatasi dalam masa yang cepat.

Bagi mereka yang demam di tahap awal gunakan Radix dan Malac. Flavanoid dalam Radix amat baik untuk mengatasi penyakit seperti athma sekiranya disinergikan bersama pelawas. Radix juga bertindak sebagai karminatif (penolak angin) amat baik untuk mereka yang menghadapi gastrik dan ulser. Radix baik untuk keseimbangan hormon wanita agar tidak dingin bersama suami.

Komposisi (75 Kapsul per botol) :
1. Ardisia Crispa

2. Cinnamomum Iners

3. Morinda Eliptica

4. Eurycoma Longifolia

5. Smilax Myositiflora

6. Alyxia Reinwardtii

7. Alyxia Indica

8. Freycinetia Malaccencis

Dos :
2 kapsul malam dan 2 kapsul pagi

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 20
Sabah & Sarawak: RM 22

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 16
Sabah & Sarawak: RM 18

Tiada ulasan: