The Alien - Link Select

Selasa, 1 Disember 2009

MANUSKRIP ADAMUS

Hari ini agak terkejut sikit, tiba-tiba je, tipon aku berbunyi. angkat dan menjawab... laaaa... rupanya budak pos Gedex nak hantar barang kat aku. Katanya dari PTS. Dan satu yang lecehnya budak ni langsung tak tahu kat ner PTAR 1. Last-last dia tunggu kat Cafe Koperasi kat bawah tu.. aku pergi jumpa dia dan amik barang aku tu. Tertanya-tanya gak aku. Apa bendanya yang PTS hantar kat aku ni? aku cek juga ketebalannya dan berat bungkusan GEDEX tu... macam surat perjanjian je... tapi, takkan tebal gile...???

Dengan tak sabar-sabarnya aku masuk opis dan buka bungkusan tu. Laaa.. rupanya manuskrip contoh Pahlawan Adamus. Pelik juga aku. Naper hantar Hardcopy? Naper tak e mail je??? pelik gak PTS ni... KD dulu takde la macam ni... aku yang hantar manuskrip dan surat perjanjian pun diposkan sahaja... kita org pakai email je hantar manuskrip SAM C1G1 tu... bila kat PTS lak.. diorang yang hantar manuskrip dan masih pula tu boleh diubah kalau ada yang tak puas hati dengan manuskrip tersebut. Aku dapati memang ada yang aku tak puas hati... gamabr2 watak tiada langsung kecuali watak Adamusyang memegang pedang yang dilukis semula. Aku dah bagi semua gambar2 contoh yang tepat.. tetapi gambar pedang Unikorn pun berlainan dari gambar asal... sedih wooo... namun , aku tidak putus asa.. nak tak nak ... aku nak juga apa yang aku lukis tu di masukkan dalam novel sebagai lampiran sahaja. Agar pembaca boleh bayangkan dengan tepat berkenaan watak2 tersebut dan jalan ceritanya...
aku tipon En. Syafiq dan maklum hal ini dan kemudian aku emailkan contoh lampiran yang aku mau... Insyallah ... aku harap contoh tersebut boleh dilampirkan sekali dalam novel Pahlawan Adamus yang setebal 505 muka surat ini... lebih tebal dari novel 1511H Kombat- Faisal Tehrani.
anyway aku berpuas hati dengan watak Adamus yang dilukis semula tu.. dan apa yang aku belum tengok ialah ilustrasi kulit novel ini... bagaimana lah rupanya ya???

2 ulasan:

faizul darius berkata...

aku jelessssssssssssssssssssss gilerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, aku cemburu gilerrr,,, camne leh ko dapat??? jelesss siyottt serius shit jeles gile babi, arghh tensennn.... cemburu...

SILZACK KHAIROL berkata...

Sabar...

mana Napiru 2??? bile mau siap???
gue tunggu ni...

novel aku insyallah tahun depan dalam pasaran...