The Alien - Link Select

Ahad, 18 Oktober 2009

INJIL LUKAS 12 : 28-32
"12:28 Lalu datanglah seorang guru agama mendengarkan percakapan antara Yesus dengan orang-orang dari golongan Saduki itu. Guru agama itu melihat bahwa Yesus sudah menjawab orang-orang itu dengan baik. Maka ia bertanya kepada Yesus, "Perintah manakah yang paling penting dari semua perintah?"12:29 Yesus menjawab, "Perintah yang pertama, ialah: 'Dengarlah, hai bangsa Israel! Tuhan Allah kita, Tuhan itu esa.12:30 Cintailah Tuhan Allahmu dengan sepenuh hatimu, dengan segenap jiwamu, dengan seluruh akalmu dan dengan segala kekuatanmu.'12:31 Perintah kedua ialah: 'Cintailah sesamamu, seperti engkau mencintai dirimu sendiri.' Tidak ada lagi perintah lain yang lebih penting dari kedua perintah itu."12:32 Lalu guru agama itu berkata kepada Yesus, "Tepat sekali, Bapak Guru! Memang benar apa yang Bapak katakan: Tuhanlah Allah yang esa, dan tidak ada lagi Allah yang lain."
JADI, ALLAH ADALAH TUHAN YANG SATU!
MENGAPA KRISTIAN MENYEMBAH 3 TUHAN DALAM SATU???
DIORANG NI BODOH AGAKNYA!
JAWAPAN PALING TEPAT!

5 ulasan:

peace_girl91 berkata...

agama itu hak individu untuk menganutinya...lagipun semua agama membawa kepada kebaikan..jadi jangan cuba memperlekehkan agama yang ada...
hanya persefahaman dan tolak ansur yang mampu mempertahankan kedamaian..
walau semua manusia menganuti agama yang sama sekalipun,belum tentu peperangan dapat dielakkan..
i love peace world..

Tanpa Nama berkata...

semua agama menjurus kepada kebaikan.. rasanya tidak baik memperlekehkan agama yang ada, kerana ianya hanya menimbulkan rasa tidak puas hati individu lain..
sekalipun semua manusia menganuti agama yang sama, belum tentu dapat mengelakkan peperangan..
hanya kesefahaman dan tolak ansur yang mampu mendatangkan kedamaian..
kebaikan+patuh pada agama= surga
menghina=neraka


i love peace world

SILZACK KHAIROL berkata...

bukan aku perlekehkan agama orang lain... dalam hal ini penganutnya yang memperlekehkan agamanya sendiri... bukan semua gama menjurus kepada kebaikan!... hanya Islam yang menjurus kepada kebaiak iaitu mengajak manusia menyembah Allah, Tuhan seluruh alam yang Maha Satu dan tidak menyekutukannya dengan yang lain. Inilah yang dikatakan kebaikan. Kebaikan apa kalau mengajak manusia ke jurang Neraka????

Tanpa Nama berkata...

ketika anda mati yang tinggal adalah jiwa dan roh anda jadi setiap manusia punya 3 komponen yg jadi satu yaitu fisik / raga . jiwa dan roh jadi tidak ada gunanya untuk mempertentangkannya dan haya orang2 yang spiritualnya tinggi saja yg bisa tahu itu. maaf kalau ilmunya masih rendah sebaiknya tidak usah mengulas hal2 yang sifatnya tidak kasat mata.

SILZACK KHAIROL berkata...

Huh... nampaknya anda seorang yang pakar dan mahir.. bagiamna kalau anda turunka ilmu anda kepada aku ini?

mahu?