The Alien - Link Select

Sabtu, 3 Mei 2008

Hari sabtu yang besttt!

SABTU- Antara hari yang paling best bagi aku... Hari sabtu nilah masa aku nak pi jalan2 gi KL. so.. pagi2 lagi aku dah bangun solat subuh dan buatlah rutin harian aku yang memang pack gile... basuh kain dan baju2 yang dipakai dlm seminggu ni... baju2 keje je... aku malas nak basuh sebenarnya .. tetapi itu adalah keperluan.. kalau aku tak basuh... apa aku nak pakai minggu depan ? ye tak??! hehehehe... Aku rendam la dulu dengan Sabun Serbuk DAIA haruman bunga2..hehehe... biar dulu dan aku bergegas ke pasar tani kat Seksyen 17.. nak beli makanan untuk sarapan pagi... dapatlah beli lepat Ubi dan Pisang serta pulut panggang faverit aku .. heheh dan nasi lemak daun pisang RM 1 je... murah gak aa... dan sedap la juga... balik umah dan sambil sarapan layan cite Pingu( cite budak2) animasi yang paling aku suka... hahahaha... rasa macam bebudak je... hehehe.. sebenarnya aku tunggu cite BATMAN tu.. tapi start jam 10.30 pagi...so, lepas makan aku bilas laa baju2 aku tu dengan air paip 3 kali... dan spin lepas tu gantung je dalam bilik, biar kipas angin keringkan. hehehe.. simplynya hidup aku ni.. ala-ala AKU HIDUP DALAM BLUES la ni... so lepa semua tu selesai aku bersiap dan jalan kaki ke stesen komuter padang jawa. jauh la juga dari umah aku lebih kurang 1 KM... ada juga exercise aku pagi2 sabtu ni... kalau tak asyik duduk kat opis je... dah naik kematu buntut ni... hehehe.
Aku beli tiket sehala ke KLC, naik komuter dah jam 9.30 pagi. Janji dengan Bobby , kawan kamcing aku tu jam 11 pagi kat Cakra Alam... kebetulan pula aku jumpa Kajol pagi tadi kat pasar tani dan ajak dia sekali... tetapi dia ada hal dengan Kak Shelly-pi Concorde katanya. So aku sampai kat KLC, kena pula aku tunggu si Kajol ni... dan akhir sekali aku bergegas ke Masjid jamek, tunggu si Kajol kat stesen tu... 20 minit kemudian ... kajol tiba dengan lenggang-lenggoknya..(Hahahaha) so, kami bergegas amik STAR, beli tiket ke Taman Maluri. Tiba di TM, kami bergegas ke Wisma CA. Bobby belum sampai. Beberapa minit kemudian Bobby sampai.
lepas daftar kursus, kitaorang round2 kat Jusco dan pekena McD. lepas tu balik ke Wisma CA. jam 3 petang aku dan Kajol balik. Terus ke Asia Jaya dan amik keta yang dia parkir kat situ. kami sasmpai di Shah alam dalam jam 5 lebih laaa.. lepas dia hantar aku kat umah .. aku solat mandi dan solat Asar.. kemudian bergegas ke PAS untuk beli something. Tiba di situ dah nak maghrib, aku dinner jap ngan Nasi Ayam - restoran Sup Utara yang best kat S. Alam ni... lepas tu solat Maghrib. Aku terkejut juga dengan surau kat tingkat atas tu... dah cat baru rupanya... cantik ada kaler hijau muda dan warna putih... memang bersih dan sesuai sebgai tempat solat. Karpet pula biru corak-corak empat segi. lawa! masih bau kedai lagi ( hehehehe). so lepas solat aku kedai HOTMARKET dan beli barang yang aku nak tu.. mujurlah jumpa.. then Bobby call pasal dia dah habis Kursus, tapi malangla.. sebab yang ajar diaorang adalah Cikgu mat Nor bukan Ustaz arief seperti mana aku kursus dulu... anyway tu nasib laa...hihiiihi... aku balik umah dan layan cite Beverly hills TV2 sambil minum susu halia panas. hihihiii.. memang segar kepala otak... sambil2 tu aku belek2 la juga buku tenaga dalam yang aku beli siang tadi...dan semangat aku untuk praktikkan kembali apa yang aku belajar di perguruan tu kembali menyala-nyala. jam 12 tgh malam aku tidur lepas solat Isyak (lewat gile aku solat Isyak)... lepas tu aku dah tak ingat dah apa yang berlaku... entah aku mimpi ke malam tadi atau nampak gambar kosong je.. hehehehe....

1 ulasan:

fadli berkata...

laa, awat tak gi KLAB, lagi besh!:) hehe