The Alien - Link Select

Isnin, 16 Disember 2013

QS 9 : 37- 39 ???

ALLAH S.W.T
Berfirman :
Sesungguhnya mengundur-undur bulan haram itu adalah menambah kekafiran, disesatkan orang-orang yang kafir dengan mengundur-undurkan itu, mereka menghalalkannya pada suatu tahun dan mengharamkannya pada tahun yang lain, agar mereka dapat menyesuaikannya dengan bilangan yang Allah mengharamkannya, maka mereka menghalalkan apa yang diharamkan Allah. (Syaitan) menjadikan mereka memandang baik perbuatan mereka yang buruk itu. Dan Allah tidak memberi pertunjuk kepada orang-orang yang kafir.
(QS. 9:37)
Hai orang-orang yang beriman, apakah sebabnya apabila dikatakan kepada kamu : "Berangkatlah (untuk berperang) pada jalan Allah" kamu merasa berat dan ingin tinggal ditempatmu? Apakah kamu puas dengan kehidupan di dunia sebagai ganti kehidupan di akhirat? padahal keni'matan hidup di dunia (dibandingkan dengan kehidupan) di akhirat hanyalah sedikit.
(QS. 9:38)
Jika kamu tidak berangkat untuk berperang, niscaya Allah akan menyiksa dengan siksa yang pedih dan digantinya (kamu) dengan kaum yang lain, dan kamu tidak akan dapat memberi kemudharatan kepada-Nya sedikitpun. Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu.
(QS. 9:39)


RASULULLAH NABI MUHAMMAD S.A.W
bersabda : 
"Kalaulah manusia tahu keutamaan azan dan saf pertama dalam solat berjemaah, kemudian mereka tidak akan mendapatkannya kecuali dengan menjalankan undi, nescaya mereka mahu ber undi untuk mendapatkannya."

Daripada Abu Hurairah R.A
(H.R.S : Imam  Bukhari)

"Apabila engkau marah, Syaitan bersama mu, apabila engkau Gembira, Nafsu menguasaimu. maka berhati-hatilah, kerana kedua-duanya adalah musuh yang nyata dan yang halus dalam tubuhmu."

IMAM MUHAMMAD JIBRIL AL-KHAIR B.A

Tiada ulasan: