The Alien - Link Select

Khamis, 21 Oktober 2010

SMK PULAU GAYA



Melihat kemajuan sekolah aku ini dulu pada tahun 1991-92... memang sesuatu yang mengujakan... tak sangka rupa sekolah ini sudah jauh berbeza. Dulu pengetuanya Tuan Mat Tuan Kub, lepas tu Muhammad Yew abdullah.. dua pengetua itu aku sempat laa bernaung dibawah diorang... yang dua lagi sekarang ni...taksempatla..sebab aku dah bla pada tahun 1992- awal tahun tu...

memang seronok masa aku sekolah kat sana selama setahun juga lah, sebab tahun 1992 awal tu aku pindah ke SMK Sanzac.... dan aku langsung terlupa sekolah aku yang satu ini... 4 tahun di Sanzac buat aku bagaikan kera masuk kampung... heheheheh dan lepas tu amsuk pula Maktab Sabah dan akhirnya masuk UITm...dan keje kat UITm juga... heheheh... Aku masih ingat lagi, masa tingkatan 1... cikgu kelas aku namanya Cikgu Azman Bidulan(Nama bapanya aku dah tak ingat sangat-kalau salah betulkan...)
Cikgu Geografi- Cikgu Samsulan bin Julan, Cikgu Idris..kalau tak silap.. guru lukisan dan jasmani...lepas tu agamanya... Ustazah entah apa nama dia tu... comel2 orangnya dah kahwin ngan Cikgu Idris... tak ramai sebenarnya cikgu yang mengajar kat situ... but semua tu tinggal kenangan kini... yang paling best... Gunung Kinabalu memang jelas dari sini...satu view yang amat menakjubkan ...

paling best pergi sekolah ada dua jalan lah...satu naik bot yang disewa dan satu lagi merentasi bukit bukau yang banyak halangan...walaupun sebennarnya ada jalan(dua jalan dari kampung aku...) satu jalan yang selamat takde anjing kejar cuma bukit dia tu curam gile! kita orang panggil bukit tu.."Bud Langkau' maknanya bukit tinggi...sebab curam gile! aku pernah jatuh kat situ bergolek2 la ke bawah nasib baik luka sikit je.. taklah mampus atau pengsan pun...Luka dan pening sikit je..hehehe lepas tu jalan yang ekdua ialah yang ada kilang getah dan Anjing. Bukan sahaja Busuk setiap pagi aku lalu situ malah kena kejar anjing peliharaan diorang tu...SENGSARA wa cakap lu! hhehehe... pernah sekali aku jalan sorang2 kena kejar anjing 5 ekor sekali serang... mampus aku berlari bagai lipas kudung selamatkan diri... nasib baiklah sekolah tu dekat je...kalau tak maunya aku ammpus kena baham anjing2 tu... ehehheeh itulah pengalaman aku... paling nostalgia ialah sekolah rendahnya... memang best zaman tu... suka dan duka semua ada kat situ... kat situ la aku bertemu dengan cikgu paling garang dan paling kuat suaranya....sekali jerit, mau satu sekolah bergegar bagaikan gempa bumi kat pulau tu... Nama nya Cikgu Salleh... aku takla takut sangat pun...sebab bukan aku yang kena marah... hehehe dan satu lagi Cikgu Zul ajar bhs Inggeris...siap ngan rotannya dan misainya buat mukanya garang nak mampus! (Sekarang ni bapa mentua kawan aku yang keje polis)... paling best bila aku masuh Darjah 6- jumpalah cikgu darus Tipisel, Cikgu Ghani yang hensem dan Cikgu Ismail(guru math!) garang gile tapi jiwang nak mampus! hehehe (sori cikgu-aku buruk2 kan cikgu!) heheheh... Masa tu Cikgu Awang Timbang(tinggi lampai-perasan hensemla) sebab kapel ngan Cikgu Inggeris aku..Cikgu Theresa...(Cikgu terlawa sekali di sekolah aku masa tu- muka dia ada iras-iras Kelly Chen tuu... heheh )aku pernahla buat kerja bodoh dan tak senonoh ngan cikgu ni...itu pun kawan aku si Irama tu yang start dulu...aku tukang ikut je heheheh... masa tu sekolah tak maju...sekolah bangunan kayu, tingkap kaca pun takde... tingkap jaring besi tu adelaa... ehhehe

apapun, mereka semua tu yang menajdikan aku manusia yang baik, tanpa cikgu2 semua tu. aku takkan ada dipersada industri hari ini... TERIMA KASIH buat semua cikgu2(SK & SMK PG)) yang mengajar aku... bUDI DAN JASA ANDA DIKENANG DENGAN DOA...SEMOGA DIBERKATI ALLAH SELALU...

iNSYALLAH...AKU BALIK KALI INI..AKU NAK SINGGAH KAT SEKOLAH YANG AMAT AKU RINDUI INI WALAUPUN TIME TU CUTI SEKOLAH... EHEHHEH.... nak derma novel ...

lain kali aku cite...!

Tiada ulasan: