The Alien - Link Select

Rabu, 7 April 2010

MENGAPA ADAMUS?

Salam buat semua pembaca novel Pahlawan Adamus... terima kasih dansejuta penghargaan buat semua...
semalam aku buka blog dan ada satu komen dari ADAH.... aku tak pasti siapa dia... tapi soalannya ialah.. "KENAPA DINAMAKAN ADAMUS?"
soalan itu cukup sukar aku nak jawab... aku sendiri tak kenal sangat dengan Adamus ni...(walaupun aku adalah pereka-cipta watak ini ini...)
namun, dari segi nama itu aku bolehlah memberi sedikit penjelasan.
ADAMUS- ia bermaksud... ADAM- diambil dari nama Nabi Adam a.s... US pula diambil dari konsonan bunyi US- sekadar bunyi yang memberikan antonasi yang pelik... hehehe... boleh juga di kaitkan dengan dua nama NABI iaitu Nabi Adam dan Nabi Musa... bila aku singkatkannya Adamusa... bila sebut ADAMUSA... macam tak berapa berkenan.. makanya aku buang huruf 'A' di belakangnya.... jadilah ADAMUS!...

itu penjelasan dari segi nama... dari segi maksudnya... ia merujuk kepada seorang pilihan dari alam lain untk alam Fiara yang ditakluki kuasa kegelapan. ia amat kuat dan ajaib, merupakan pahlawan terakhir dari kayangan yang akan menjamin kedamaian alam Fiara dan akan memakmurkannya buat selamanya...

lebih kurang laa... hehheehe

Tiada ulasan: