The Alien - Link Select

Khamis, 19 November 2009

BABI HARAM DIMAKAN!

"Dan Kami haramkan atas orang-orang Yahudi segala binatang yang berkuku dan dari lembu dan kambing pula Kami haramkan kepada mereka lemaknya, kecuali (lemak) yang ada pada belakangnya atau yang menyelaputi perkakas dalam perutnya atau yang bercampur dengan tulang. Demikianlah Kami balas mereka dengan sebab kederhakaan mereka dan sesungguhnya Kamilah yang benar.(Al-An`am:146)
Pengharaman ini masih kekal dalam Taurat iaitu: Dan lagi BABI, karena sungguhpun kukunya terbelah dua,ia itu bersiratan kukunya, tetapi ia tiada memamah biak, maka haramlah ia kepadamu. Janganlah kamu makan dari pada dagingnya dan jangan pula kamu menjamah bangkainya, maka haramlah ia kepadamu.


(Imamat:11:7- Ayat pengharaman babi ini diulangi oleh Tuhan dalam Kitab Ulangan:14:7-8 dengan perkataan yang sama.Hukuman Tuhan kepada sesiapa yang memakan babi adalah dijelaskan seperti berikut dalam Kitab Yesaya. ”Karena dengan api dan dengan pedang-Nya Tuhan akan memutuskan hukum atas segala manusia; maka besarlah kelak bilangan segala orang yang dibunuh oleh Tuhan!Yaitu orang yang menyucikan dirinya dan membersihkan dirinya di dalam taman-taman, dan mengikut satu yang di tengah-tengahnya iaitu orang yang makan DAGING BABI dan pelbagai barang yang keji dan lagi tikuspun,maka bersama-sama mereka itu akan dihapuskan, demikianlah firman Tuhan.(Yesaya:66:16-17)

Begitu juga

Passage Leviticus 11:7-9:
7And the swine, though he divide the hoof, and be clovenfooted, yet he cheweth not the cud; he is unclean to you.
8Of their flesh shall ye not eat, and their carcase shall ye not touch; they are unclean to you.
9These shall ye eat of all that are in the waters: whatsoever hath fins and scales in the waters, in the seas, and in the rivers, them shall ye eat.

Tiada ulasan: